offi

Alla inlägg under juli 2010

Av ofelia - 23 juli 2010 13:55

Förra veckan åkte  mormor jag och morfar

till Tosselilla i skåne vi var där måndag-torsdag.

Det tog ca 2 timmar och åka dit när vi kom fram till campingen

så satte vi upp tältet och gjorde oss i ordning till poolen som dom

hade på campingen det gjorde vi istället för Tosselilla.

Men nästa dag åkte vi till tosselilla och precis när vi klev ur bilen

kom den värsta  regn skuren  det regnade kanske i 5 -10 min.

Sen när det hade slutat regna så var det inte alls mycket folk

så vi  kunde åka allting utan några långa köer sen fram på efter middan blev

det fint igen.

Nästa dag var det strålande sol och det var jätte mycket folk

och första dan vi var på Tosselilla så fick man ett band så om man skulle

vara  där i flera dagar så  behövde man inte stå i kö för att

få ett till band utan man gick igenom en grind och fick man visa upp

kvittot från förra dan man var där så fick man bandet.

Sen gick vi till vatten landet och badade och det var 5 gånger

så lång kö för att åka .

                      

Av ofelia - 8 juli 2010 13:31

Igår var Niklas  jag och Figo ute på  piren och fiskade

och Niklas visade mej hur man kastar ett fiske spö det ser lätt ut  men det är det

inte.Vi stog där ca 50 minuter men vi fick inte nåt och det var några

andra som var där före oss dom hade typ varit där i 1 och en halv timme

men dom hade inte heller fått nått men vi ska fiska ikväll också men

då ska vi fiska på botten det heter botten meter och då kan man

få plat fiskar och ålar och massa andra fiskar.

Min kompis mechell hon kanske ska med men det vet jag inte

och snart kommer mamma med min cykel och då kan jag cykla

med henne.Och nästa helg så kanske Josefin komma och

hennes lille bror Gustav komma.


Av ofelia - 7 juli 2010 11:23

Igår lärde mamma mej hur kassan fungerarde och

sen kom en kund och jag jag tog kassan och mamma fick packa i hop

grejerna.Sen lite senare kom en kompis som jag lekte med förra sommaren

och hon hete Michelloch vi gick ner till hamnen och fiskade krabbor.

Sen idag kom hon precis när vi hade öppnat bytiken kl10

och vi spelade ett ute spel.Nu väntar jag på att en kund ska köpa något och sen

ikväll ska mamma åka hem och tvätta och Niklas jag och Figo ska

stanna här och vi kanske ska fiska och mamma hade köpt ett fiske spö

till mej .


Presentation


Välkommen till Ofelias blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards