offi

Alla inlägg under januari 2010

Av ofelia - 27 januari 2010 18:29

  

ibörjan var svärdbärarna lite fega när det var mat dax så gömde dom sig bakom stubben.  men idag så kom dom fram och tog all mat men zebrafiskarna är lite bestämda.Sen har vi köpt räkor dom är röda och vita.

Av ofelia - 26 januari 2010 18:46

  

Idag låg Fiffi i min säng och när jag klättrade upp till sängen så låg hon under täcket  . Sen gjorde jag kvälls mat till pappa det var 4 grill spet med kiwi paprika och blåbär. sen var det 2 passionfrukt  och en salad.Sen gorde jag 2 ansikten av frukt.

Av ofelia - 16 januari 2010 12:54

imorse var en mus under fotöljen sen tog min katt fiffi den men  ibland är hon lite feg. Men  inte den här gången sen släpte vi ut musen. Efter en timme så tittade jag ut genom fönstret i en minut. Sen kom en jätte stor örn framför mina ögon jag blev så rädd så jag nästan svimmade.

Av ofelia - 14 januari 2010 16:58

 

igår lekte jag med min kompis sanna och hon har fåt en dvärj hanster den heter pia. Den är jätte söt och på bilden håller jag pia . Och sanna fyller om en vecka. 

Av ofelia - 12 januari 2010 18:48

  

igår köpte jag mina fösta fiskar och i söndags fick jag mitt nya akvarium.

Igår köpte jag två zebra fiskar och en mal. och idag köpte jag 2 mindre

malar. Och min katt har kattungar i magen det tar 2 månader tills dom födds. fast jag vat inte.

Av ofelia - 9 januari 2010 22:01

idag  kom mormor och morfar och åt kalkon. Före maten busade jag och mormor det var så roligt så vi skrattade tills vi grät. Idag åkte vi till glommen vi tog bort jul sakerar jag har en kompis där som heter  Gustav vi har inte träffas sen  i sommras.

Av ofelia - 7 januari 2010 09:41

några dagar efter jul afton hällde jag i små små ägg efter 10 dagar är dom 2 cm dom levde för 12 000  år sen. Idag ska pappa och jag skotta   och  vi håller på att bygga ett akvarium . Nästan hela kvällen limmade vi  det luktade inte gott i sov rummet så vi fick  sova i mitt rum istället  pappa fick sov på bed soffan och jag i min säng.

Av ofelia - 6 januari 2010 14:39

 

idag gjorde vi en hund släde.Jag kan berätta hur man gör en hund släde först

behöver man en pulka sen 2 koppel fästade i ett sele. Och igår tittade vi på alving och gänget det var spännande och roligt. Den handlade om 3 ekorrar

som är musiker. Sen kom tjejer som tog doms plats  mitt betyg mellan 1 och 5

är en 5 där för jag älskar alvin och gänget om ni inte har sett den så måste du se den.

Presentation


Välkommen till Ofelias blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards